Hogyan Írjunk SCP-t

Tehát szeretnél SCP-t írni

Ez itt a Hogyan Írjunk SCP-t. Ha ezt olvasod, valószínűleg már tag vagy az oldalon, és szeretnéd kipróbálni magad az írásban. Ez az oldal azért van, hogy iránymutatást adjon a kezdéshez. Olvasd át alaposan, ne csak átfuss rajta. Ha végeztél, olvasd el megint, mert emberből vagy (ugye?) és valószínűleg így is kihagytál valamit.

Mielőtt Nekilátsz: Dolgok, Amiket Át Kell Gondolnod

Általában a sikeres SCP cikkek a következő tulajdonságok legtöbbjével, vagy akár minddel rendelkeznek:

  • Egy érdekes ötlet.
  • Realisztikus elzárási eljárások.
  • Egyértelmű leírás.

Ezek létfontosságúak egy jó SCP-hez. Egy SCP-nek egyből be kell vonzania az olvasót; a túl hosszú elírástól nem feltétlen lesz jobb a cikk. A lényeg, hogy legyen egyértelmű, mit csinál az SCP-d, mielőtt belefogsz.

Sok első SCP cikk elbukik valamilyen ok, legtöbbször a tapasztalat hiánya miatt.

Ez nem kifogás, hogy meg se próbáld
Ez nem egy átok, ami minden új tagot sújt
Ez nem nagy életigazság, vagy fizikai törvényszerűség

Ez egy kihívás.

Vannak első SCP-k, amik óriási sikert aratnak, mert a szerzőjük egyből megértették, hogyan kell ilyeneket írni (elég ritka), vagy mert rengeteg időt töltöttek az előkészületekkel. Ha szeretnéd elkerülni, hogy az SCP-d elbukjon, mindig érdemes előtte visszajelzést kérni a Fórumon vagy a Discord-szerverünkön. Ha úgy érzed, valaki sértő megjegyzést tett, vedd fel a kapcsolatot a Vezetőséggel. Ha mi is így ítéljük meg, megbüntetjük az illetőt.

Ha egy cikk egy héttel a posztolása után negatív értékeléssel rendelkezik, törlésre kerül. Ne vedd nagyon a szívedre, ha kitörlésre kerül az írásod. Ha az első SCP-d elbukik, próbálj tanulni belőle. Gondold át, hogy menthető-e az alapötlet, próbálj rájönni, hogy mi működött, és mi nem. Előfordulhat, hogy még nem rendelkezel elég jó írói készséggel, hogy jó cikket írj az ötletedből, ezért érdemes lehet ezeket tartogatni későbbre. A Homokozóban van hely neki. Ha a tudományos hangnemmel van problémád, az Alapítvány világában viszont otthon vagy, próbáld ki magad egy Történet írásával. A Történetek semmivel sem rosszabbak az SCP cikkeknél.

Fontos, hogy egy gány SCP posztolása, hogy kiírd a balszerencséd magadból nem csinál mást, mint telenyomja rossz minőségű tartalommal az oldalt. Amikor az első SCP-d írod, szedd össze magad alaposan, mert a jövőbeli munkáidat is valószínűleg ez alapján fogják értékelni. Viccelődni a chaten kell. Az oldalra tényleges munkát posztolj. Jó benyomást fog kelteni, és jó példát mutathatsz vele a többi újoncnak.

A legjobb tanács amit csak adhatunk az az, hogy légy türelmes. Dőlj hátra, és kutakodj;az oldalon rengeteg fajta cikk van. Tölts egy kis időt azzal, hogy megpróbálod átlátni az oldal működését. Nézd meg mi a jó és mi a rossz, mi a legnépszerűbb, vagy épp mit szavaznak le. Nézz utána, mik érdeklik az embereket egy cikkben; ezeket később felhasználhatod írás során.

Hogyan Tovább?

A további útmutatáshoz az oldal tetején válts fület.

A cikk az angol How to Write an SCP fordításának módosítása.