Licenc útmutató

Az alábbiakban az SCP Wiki tartalmainak használatára vonatkozó jogi kötelezettségekről lesz szó. Ez unalmas, azonban nagyon fontos, mivel a szellemi tulajdont az anyagihoz hasonlóan jogszabályok védik, amelyeknek meg kell felelni, és ennek elmulasztása akár komoly következményekkel is járhat. Ezért kérünk mindenkit, hogy kellő alapossággal és figyelemmel olvassa el ezt a lebutított verziót, ha pedig nem biztos valamiben akkor lépjen kapcsolatba a vezetőséggel, vagy olvassa el az angol wiki sokkal részletesebb útmutatóját.

Szóval, röviden:

Az SCP Wiki tartalmára a Creative Commons Share Alike 3.0 jogi keretei érvényesek. Rendben, de mit is jelent ez? A magyar nyelvű oldal így fogalmaz:

Nevezd meg! Így add tovább!

Rendben, de ezt hogyan kell érteni?

Nevezd meg

Ez azt takarja, hogy amennyiben felhasználsz egy SCP Wikin talált tartalmat, akkor fel kell tüntetned, hogy az oldalon található írást használtad fel, az író és a pontos cím megjelenítésével. Ehhez hasonlóan a fordított cikkek alatti vitalapon is kérjük feltüntetni, hogy mi került pontosan lefordításra és ki volt az eredeti szerző, lehetőség szerint az eredeti cikkre mutató hivatkozással együtt.

Így add tovább

Ez a része a licencnek kötelezi a tartalom felhasználóját arra, hogy ugyanilyen licenc keretében jelentesse meg a tartalmát. Tehát ha egy SCP Wikin talált tartalmat bármilyen formában feldolgozol, másolsz, terjesztesz, akkor kutya köteles vagy azt is ugyanilyen feltételek mellett tenni - vagyis megfelelő forrásmegjelölés mellett a te munkád is szabadon felhasználható lesz mások által.
Fontos, hogy az elkészült munka is kizárólag a CC-BY-SA 3.0 licenc alatt adható ki, az nem változtatható meg más, akár hasonló opcióra.

Na jó, de mi a helyzet a kereskedelmi tevékenységgel?

A CC-BY-SA licenc nem tiltja a kereskedelmi felhasználást, viszont nem tesz lehetővé exkluzivitást a koncepciójából fakadóan. Ez azt jelenti, hogy nyugodtan árulhatsz SCP alapján készült termékeket (megfelelő megjelöléssel) bármiféle jogdíj vagy szerzői jogi korlátozás nélkül, azonban ugyanezt bárki más is megteheti, és semmilyen jogi lehetőséged nem lesz bebiztosítani, hogy kizárólag te árulhass egy adott terméket.

Felhasználható tartalmak

Mivel a munkád egy szabad felhasználást megengedő licenc alatt fog megjelenni, ezért fontos, hogy bármilyen kép, szöveg, vagy bármilyen tartalom, amit felhasználsz annak elkészítéséhez, szintén szabadon felhasználható legyen. Ezek egészen pontosan:

  • Public Domain licenc
  • CC-BY 2.0 és 3.0 licencek
  • CC-BY-SA 2.0 és 3.0 licencek
  • bármilyen saját készítésű munka, melyet a fentebb felsorolt licencekkel jelentetsz meg.

Bármilyen más munka - különös tekintettel azokra, ahol külön feltüntetett, hogy szerzői jogi védelem alatt állnak (Copyright, All Rights Reserved, ®) nem használható a wikin. Amennyiben valamiről nem állapítható meg egyértelműen, hogy megfelel a jogi követelményeknek, akkor eltávolításra fog kerülni a wikiről.

Amennyiben bármilyen kérdésed támadt, nyugodtan keresd a vezetőséget Discordon, üzenetben, vagy a fórumon!

drCsikkesdrCsikkes