SCP-005
SCP-005.jpg

Egy közeli kép SCP-005-ről

Azonosító #: SCP-005

Osztály: Biztonságos

Különleges Elzárási Eljárások: Az SCP-005 közvetlen értelemben nem jelent közvetlen kockázatot. Ennek ellenére az egyedi funkciói speciális intézkedéseket tesznek szükségessé az objektumhoz való hozzáférés és a manipuláció korlátozása érdekében. Legalább egy (1) 4. szintű személyzet jóváhagyása szükséges az objektum eltávolításához a tartózkodási helyéről.

Leírás: Az SCP-005 megjelenésében egy díszes kulcsra hasonlít, amely bemutatja az 1920-as években használt tipikus tömeggyártású kulcs jellemzőit. A kulcsot akkor fedezték fel, amikor egy polgár egy magas biztonsági létesítménybe beszivárogtatta. Úgy tűnik, hogy az SCP-005 egyedülálló módon képes reteszelések bármilyen formáját kinyitni (lásd az A. függeléket), legyen az akár mechanikus, akár digitális, viszonylag egyszerűen. E képesség eredetét még nem kell meghatározni.

Kiegészítő megjegyzések: Az SCP-005 az elveszett biztonsági engedélyek pótlására használható, de csak egy (1) 4. szintű személyzet felügyelete alatt. Az SCP-005 nem használható automaták javításához, szekrények kinyitásához vagy a személyzet pótkulcsához. Az objektum eltávolítása a vegyületről azonnali termináláshoz eredményez.

A. függelék: Noha az SCP-005 hatékonyan eltávolította a reteszelőkészülékek szinte bármilyen formáját, további kísérletek kimutatták, hogy a zár céljának vagy identitásának álcázására tett erőfeszítések legalábbis valamelyest sikeresnek bizonyultak az SCP-005 képességének legyőzésében. Az esetek kb. 50% -ában, amikor egy önkéntes nem tudta azonosítani a reteszelő készüléket, az SCP-005 nem volt sikeres az eszköz kikapcsolására. Ezeknek az eredményeknek köszönhetően az SCP-005-et ideiglenesen „érző” besorolás alá sorolták, és további teszteket végeznek annak kognitív képességeinek meghatározására. Nincs azonban olyan eredmény, amely olyan tulajdonságokat mutatna, amelyek megakadályozzák az adott reteszelő eszköz azonosítását, csak az, hogy a fent említett eszközt erősen rejtették és álcázták.