SCP-005
SCP-005.jpg

Egy közeli kép SCP-005-ről

Azonosító #: SCP-005

Osztály: Biztonságos

Különleges Elzárási Eljárások: Az SCP-005 semmilyen értelemben nem jelent közvetlen kockázatot. Ennek ellenére az egyedi funkciói speciális intézkedéseket tesznek szükségessé az objektumhoz való hozzáférés és a manipuláció korlátozása érdekében. Legalább egy (1) 4. szintű személyzet jóváhagyása szükséges az objektum eltávolításához az elzárási helyéről.

Leírás: Az SCP-005 megjelenésében egy díszes kulcsra hasonlít, kinézetre teljesen megegyezik az 1920-as években tömeggyártott kulcsokkal. Létezésére akkor derült fény, amikor segítségével ez civil több magas biztonságú létesítménybe hatolt be. Úgy tűnik, hogy SCP-005 egyedülálló módon könnyűszerrel képes bármilyen zárat kinyitni (lásd az 'A' Függeléket), legyen az mechanikus vagy digitális. E képesség eredetét még nem sikerült meghatározni.

Kiegészítő megjegyzések: SCP-005 használható az elveszett biztonsági engedélyek pótlására, de csak egy (1) 4. szintű személy felügyelete alatt. SCP-005 nem használható automaták javításához, szekrények kinyitásához vagy pótkulcsként egy alkalmazott házához. Az objektum kivitele a létesítményből azonnali terminálást von maga után.

'A' Függelék: Bár SCP-005 hatékonyan kinyit szinte bármilyen zárat, kísérletek kimutatták, hogy a zár álcázására tett erőfeszítések legalábbis valamelyest sikeresnek bizonyultak SCP-005 elhárításában. Az esetek kb. 50% -ában, amikor egy önkéntes nem tudta azonosítani a zárat, SCP-005 nem volt sikeres annak kinyitásában. Ezen eredményekre tekintettel SCP-005 ideiglenesen „érző” besorolást kapott, és további teszteket végeznek annak kognitív képességeinek meghatározására. Az álcázáson semmilyen olyan más tulajdonság vagy körülmény nem ismert, mely megakadályozná SCP-005-öt egy zár azonosításában.